Skip to main content
Khaodsod English: Thailand's top media regulatory board has launched an investigation into a state-owned TV station after one of its anchors misidentified a member of the Royal Thai Family in a news program. 
Lt.Gen. Peerapong Manakit, a member of the National Broadcasting and Telecommunication Commission (NBTC), told Naew Na newspaper that the incident took place this morning when a Channel 3 anchorwoman "incorrectly stated the royal name and rank" of Princess Soamsawali, former wife of Thai Crown Prince, in a news report about Her Royal Highness' trip to a temple. 
Princess Soamsawali was married to Crown Prince Vajiralongkorn in 1977. The couple divorced in 1991.
According to Lt.Gen. Peerapong, the mistake constitutes a violation of the 2008 Thai Public Broadcasting Service Act, which forbids airing content that could "lead to an overthrow of the regime of democracy with the King As Head of State or affects the national security, peace and order, and good morality of the people."
Prachatai: The news anchor read the former name and title of Srirasmi Suwadee, the latest former wife of Crown Prince Vajiralongkorn who was recently demoted to commoner,  instead of Princess Soamsawali's name.   
Prachatai English's Logo

Prachatai English is an independent, non-profit news outlet committed to covering underreported issues in Thailand, especially about democratization and human rights, despite pressure from the authorities. Your support will ensure that we stay a professional media source and be able to meet the challenges and deliver in-depth reporting.

• Simple steps to support Prachatai English

1. Bank transfer to account “โครงการหนังสือพิมพ์อินเทอร์เน็ต ประชาไท” or “Prachatai Online Newspaper” 091-0-21689-4, Krungthai Bank

2. Or, Transfer money via Paypal, to e-mail address: [email protected], please leave a comment on the transaction as “For Prachatai English”