Skip to main content
By Kornkritch Somjittranukit |
<div>Over the past three weeks, right-wing media have been demonising Wat Dhammakaya and justifying the junta’s crackdown by linking the sect to the red-shirt movement. An expert points out that the longer the process continues, the harder it will be to find a peaceful end.&nbsp;</div> <div>&nbsp;</div> <div>On 3 March 2016, True Vision, a local cable television provider, blocked the broadcast of an Al Jazeera report on the Thai junta’s harassment of the Dhammakaya sect. </div>
<p id="E24" qowt-divtype="para" qowt-eid="E24"><span id="E25" qowt-eid="E25">The military court on Friday denied bail </span><span id="E26" qowt-eid="E26">to</span> <span id="E28" qowt-eid="E28">a red-shirt suspect</span><span id="E29" qowt-eid="E29"> accused of posting </span><span id="E30" qowt-eid="E30">a </span><span id="E31" qowt-eid="E31">forged royal statement, w</span><span id="E32" qowt-eid="E32">hen</span><span id="E33" qowt-eid="E33"> the court </span><span id="E34" qowt-eid="E34">had </span><span id="E35" qowt-eid="E35">earlier granted bail </span> </p>
<p><a href="">Khaosod English:</a> An editor for the ultra-royalist Thai newspaper ASTV Manager was summoned by police today for overseeing the publication of a fake palace statement on the newspaper’s website last night.</p>
<div>&nbsp;</div> <div>The police on Friday arrested a man for lèse majesté at a house in central Samut Prakan Province,&nbsp;<a href="">ASTV-Manager</a> Online reported. </div>
<div>&nbsp;</div> <div> <div>After ASTV-Manager Weekly last week was reprimanded by the junta, the publisher of Matichon Weekly on Friday decided to halt distribution of its latest issue due to fear of a lèse majesté prosecution.</div> <div>&nbsp;</div> <div>ASTV-Manager Online on Friday reported that it has been confirmed by the distributer of the weekly news magazine that Matichon has asked the distributer to stop distributing issue 1774 of the magazine for 15-21 August, but did not call in the ones which had been sold, adding that Matichon told the distributor that it “doesn’t want the publishi </div></div>
<div>&nbsp;</div> <div> <div>ASTV-Manager Weekly Magazine publishes black cover on its latest &nbsp;issue and it will temporarily stop publishing for three weeks as a response to the junta’s intimidation.&nbsp;</div> <div>&nbsp;</div> <div>According to Thai PBS, the black cover is to protest against media intimidation by the junta. &nbsp;The magazine will stop publishing for three weeks to “ease pressure” during the investigation by the Press Council of Thailand.&nbsp;</div> <div>&nbsp;</div> <div>The junta’s National Council for Peace and Order (NCPO) last week issued Order No. </div></div>
<div> <div>&nbsp;</div> <div>The junta’s National Council for Peace and Order (NCPO) on Saturday reprimanded ASTV-Manager Weekly magazine for discrediting the junta.&nbsp;</div> <div>&nbsp;</div> <div>NCPO Order No. 108 stated that issue 253 of the magazine, published on July 23, contained “several issues” based on “false information with dishonest intention” and that the magazine intended to “destroy the credibility of the NCPO.”&nbsp;</div> <div>&nbsp;</div> <div>This is a violation of NCPO Order No. </div></div>
<div>&nbsp;</div> <div> <div>Police in northern Chiang Rai Province caught a man red-handed after he had torn up a photograph of HM the King, and charged him with lèse majesté, ASTV Manager Online reported on Wednesday.&nbsp;</div> <div>&nbsp;</div> <div>Samak Panthe, 49, reportedly tore up a photograph of HM the King which was installed at the gate of Pasak Village in Thoeng District.</div> <div>&nbsp;</div> <div>According to the report, Samak resided in the village and confessed that he himself destroyed the photo.&nbsp;</div> </div> <div>&nbsp;</div>
<div>&nbsp;</div> <div><a href=";section=00">Khaosod English</a> reported Tuesday: &nbsp;The ultra-nationalist Thai newspape ASTV Manager has published a "mock column" describing in graphic detail of how prisoners will gang-rape a fugitive anti-coup LGBT activist when she is finally arrested.</div> <div>&nbsp;</div> <div>Published under the newspaper’s parody section, known as"Phujadkuan," the mock article describes how the the military junta's National Council for Peace and Order (NCPO) will arrest and send the transgender LGBT and pro-demo </div>
By Reporters Without Borders |
<p>Reporters Without Borders condemns the shooting attack on four cars belonging to the television station ASTV carried out in the early hours of 26 January by one or more unidentified people. An investigation is under way and should enable the perpetrators to be identified.</p>
By Pravit Rojanaphruk |
<p>Being a committed advocate for freedom of expression, I have recently had the honour of being accused on Twitter by one foreign supporter of the red-shirt movement, by the name of Andrew Spooner (@Andrewspoooner), of supporting the right of yellow-shirt mouthpiece ASTV-Manager Weekly News Magazine to engage in &ldquo;hate campaign&rdquo; against one young red-shirt woman on its current weekly issue (Issue no.138, May 26-Jun 1, 2012). </p>
<p>A defamation lawsuit between Thai Rath newspaper and yellow-shirt leader Sondhi Limthongkul has been settled after Sondhi, the defendant, admitted that he had defamed the newspaper by presenting incorrect information in his ASTV-Manager talk show programme, as well as through his newspaper and website, and agreed to publish his apology for three days.</p>