Skip to main content
By Teeranai Charuvastra |
A major satellite and cable TV provider appears to have blocked the broadcasts about the Thai election of several overseas news agencies, according to reports on social media and eyewitness accounts. 
<div> <div>A youth group has called for the dismissal of a BBC reporter who questioned Thai royalist propaganda.</div> <div>&nbsp;</div> <div>On 2 November 2017, members of a group called Young Thai Blood filed a petition at the British Embassy in Bangkok, urging the UK government to dismiss Jonathan Head, South East Asia Correspondent for BBC News.&nbsp;</div> <div>&nbsp;</div> <div>The petition came after Head <a href="">interviewed Narisa Chakrabongse</a>, a great-granddaughter of King Chulalongkor </div></div>
<p>BBC Thai has revealed that its controversial biography of King Vajiralongkorn broke records as the site’s most popular story, accumulating millions of views despite the article eventually being censored in Thailand.</p> <p>The biography of Thailand’s new King, published in December last year, has received over 3 million views and counting, revealed Iain Haddow, Executive Editor of BBC Asia, at a public talk on ‘Media Freedom in an Increasingly Authoritarian World’ on 29 March 2017. &nbsp;</p> <p>The biography has had 10 times as many views as the site’s next top performing story.</p>